اهمیت تابلوسازی در تبلیغات

رمز موفقیت کسب و کارهای سودمند و پرفروش، استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مختلف است. یکی از مهم ترین و در دسترس ترین این ابزارها، تابلو های تبلیغاتی و یا تابلو مغازه است. اهمیت تابلوسازی در تبلیغات به قدری ست که تصمیم گرفتیم تا در یک مقاله جامع به آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

چرا تابلوسازی مهم است؟

همزمان با روی کار آمدن انواع ابزارهای تبلیغاتی مدرن، این تصور به وجود آمد که ابزارهای قدیمی کارکرد خود را از دست داده اند. با نگاهی به مشخصات صنعت تابلوسازی متوجه می شویم که این تصور کاملاً اشتباه است. با وجود شکل گیری تبلیغات مجازی و آنلاین، هنوز هم تابلوسازی اهمیت خود را در کسب و کارهای حضوری و فیزیکی حفظ کرده است.
همه ما با گذر در کوچه و خیابان متوجه تابلوهای تبلیغاتی می شویم. تابلوهایی که ما را با ماهیت کسب و کارها و خدمات ارائه شده توسط آنان آشنا می کند. هیچ یک از ما بدون بررسی تابلو مغازه و ویترین آن، وارد مغازه نمی شویم. چرا که دوست نداریم وقت خود را صرف پرسش پیرامون خدمات کنیم.

این مهم ترین کارکرد تابلو سازی تبلیغاتی است. این تابلو ها می توانند به شکل شبانه روز به معرفی مختصر کسب و کارها بپردازند. خوشبختانه جامعه هدف آنان نیز عموم مردم در سطح خیابان هستند. چه افراد سواره و چه افراد پیاده می توانند به طور مشترک مخاطب هدف این ابزار تبلیغاتی هستند. 
جذب مخاطب در رده های سنی مختلف و با سطح سواد اجتماعی متفاوت از عهده تمام ابزارهای تبلیغاتی بر نمی آید. انجام اینکار تنها با نصب یک تابلو تبلیغاتی صورت می گیرد. در صورتی که تابلو مغازه شما دارای جلوه های بصری مطلوب باشد، به نقطه قوت کسب و کارتان تبدیل می شود.
هر قدر این تابلو ذهن مخاطب را بیشتر به چالش بکشد، ماندگاری بیشتری در ذهن او خواهد داشت. این چالش صرفاً یک چالش معماگونه نیست. گاهی بهره مندی از یک لوگو خاص و زیبا و یا ایجاد یک ترکیب متعادل از رنگ و طرح می تواند ذهن مخاطب را درگیر کند. با وجود این مشخصات کاربردی، دیگر نمی توان اهمیت تابلوسازی در تبلیغات را کتمان نمود. 

فواید نصب تابلو تبلیغاتی

حتماً متوجه شده اید که در عصر حاضر بازار رقابت در تبلیغات بسیار داغ شده است. علت این ماجرا سود گزافی ست که از پس تبلیغات موثر ایجاد می شود. تبلیغات می تواند مشتریان بالفعل را که هنوز تصمیم قطعی برای خرید نگرفته اند، تشویق و ترغیب کرده و به مشتریال بالفعل تبدیل کند. در میان تمام ابزارهای موجود تبلیغات از طریق نصب تابلو یکی از بهترین روش ها برای جذب مخاطب و مشتری های حضوری است. با استفاده از یک تابلو تبلیغاتی خوب و با کیفیت از فواید زیر بهره مند می شوید.

به معرفی کسب و کارتان می پردازید

برای اینکه ماهیت کسب و کار خود را برای عموم مردم در رده های سنی مختلف معرفی کنید، لازم است از یک ابزار عامه پسند استفاده کنید. تابلو تبلیغاتی از جمله ابزارهایی است که جامعه هدف گسترده ای داشته و در معرض دید عموم مردم قرار می گیرد. همچنین درک آن برای عموم مردم با سطح سواد و فرهنگی مختلف، ساده است. پس بهتر است برای معرفی ساده، مختصر و اصولی کسب و کارتان از صنعت تابلوسازی کمک بگیرید.

هزینه کمتری پرداخت می کنید

نصب یک تابلو تبلیغاتی هزینه کمتری نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی ایجاد می کند. انجام اینکار تنها یکبار و با پرداخت یک هزینه ثابت صورت می گیرد. در حالیکه برای چاپ بروشور و یا ارائه تبلیغات مجازی مجبورید به شکل دوره ای هزینه پرداخت کنید. تابلو مغازه در صورتی که از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار باشد، تا زمانی که کسب و کار شما در آن محل مستقر است، نیاز شما را برطرف خواهد کرد. این مسئله را می توان مهم ترین اهمیت تابلوسازی در تبلیغات قلمداد نمود.

کسب و کارتان را از رقبا متمایز می کنید

با سفارش یک تابلو تبلیغاتی خاص و زیبا می توانید کسب و کار خود را از سایر رقبا متمایز کنید. حتماً متوجه شده اید که در یک بازار فروش، برخی مغازه ها سهم بیشتری دارند. علت این موضوع مشخص است. کسب و کارهای موفق از تمام ابزارهای تبلیغاتی به حد مطلوب استفاده می کنند و تعصبی بر روی یک ابراز خاص ندارند. شما نیز می توانید با نصب یک تابلو زیبا و شایسته، به کسب و کار خود هویت دهید.

یک جلوه زیبا خلق می کنید

مطابق آنچه از تحقیقات و تجربیات بازار به دست آمده، مغازه هایی که دارای نمای خارجی مطلوب و مخاطب پسند هستند، در جذب مشتری موفق تر عمل می کنند. اما شاید تصور کنید زیباسازی مغازه مختص فضای درونی آن است. این در حالیست که نمای خارجی مغازه نیز به اندازه دیزاین داخلی آن اهمیت دارد. با سفارش یک تابلو چلنیوم زیبا و شکیل، می توانید جلوه خارجی مغازه خود را متحول کنید و تأثیر مثبتی بر ذهن مخاطب بگذارید.

به کسب و کارتان اعتبار می بخشید

بدون داشتن تابلو مغازه، هیچ اعتباری در بازار نخواهید داشت. چرا که مردم تنها به مغازه های معتبر و دارای تابلو اعتماد می کنند. همچنین کسبه نیز برای تابلوهای بی هویت ارزشی قائل نمی شوند. برای اینکه بتوانید به برند و کسب و کار خود اعتبار دهید، لازم است از یک تابلو اختصاصی و منحصربفرد استفاده کنید.

ویژگی های مهم تابلو تبلیغاتی

تا به اینجا با فواید نصب تابلو و همچنین اهمیت تابلوسازی در تبلیغات آشنا شدید. اما این فواید تنها زمانی بروز پیدا می کند که تابلو مغازه شما از چند مشخصه بهره مند شده باشد. تابلوهای فاقد این مشخصات، نمی توانند به خوبی به جذب مشتری پرداخته و به نقطه تمایز کسب و کار شما تبدیل شوند. پس برای اینکه از فواید تابلوسازی در تبلیغات بهره مند شود، لازم است این نکات را به خاطر بسپارید.

1.    تناسب و تطابق با کسب و کار
هرقدر تابلو مغازه شما زیبا و شکیل باشد، تا زمانی که با کسب و کارتان تطابق نداشته باشد، عملکردی در جذب مشتری ندارد. تابلو مغازه می بایست در تناسب با روحیات مشتری شما طراحی شده و نصب گردد.

2.    انتقال ساده مفاهیم
استفاده از یک تابلو تبلیغاتی با مفاهیم پیچیده و غیر قابل فهم، شاید خاص و متمایز باشد، اما به هیچ وجه موثر نیست. تابلو مغازه باید به سادگی به معرفی کسب و کار شما بپردازد و برای درصد بالایی از مردم قابل فهم باشد.

3.    دارای لوگوی تجاری خاص
استفاده از تابلو با لوگوهای روتین و کلیشه ای، ذهن مخاطب را درگیر نمی کند. با انتخاب این دسته از تابلو ها خیلی زود از حافظه مشتری پاک می شوید. بر همین اساس توصیه می کنیم در زمان سفارش تابلو مغازه، از یک طرح و لوگو اختصاصی استفاده کنید.

4.    بهره مندی از دوام و ماندگاری بالا
تابلو تبلیغاتی شما به شکل 24 ساعته در معرض هوای آزاد قرار دارد. این مسئله احتمال آسیب های محیطی را به مراتب افزایش می دهد. در این بین تابلوهایی که با متریال اولیه مقاوم و ایمن ساخته شده اند، کارکرد مطلوب خود را حفظ می کنند. در حالیکه تابلوهای ارزان قیمت در اثر تماس با عوامل آسیب زا، زیبایی اولیه خود را از دست داده و کارکرد خود را در جذب مشتری را نیز از دست می دهند.

سخن پایانی

در این مقاله با اهمیت تابلوسازی در تبلیغات آشنا شدید. برای اینکه بتوانید به جذب مشتری پرداخته و سهم بالایی از فروش بازار را به خود اختصاص دهید، لازم است از این ابزار موثر به خوبی استفاده کنید. انجام اینکار تنها با طراحی یک تابلو خاص، زیبا، ماندگار و با دوام ممکن می شود.
 

واتس اپ