تابلو برنجی و استیل

تمام مشاغل و کسب و کارها تبلیغات را یکی از متداول ترین اصول برای افزایش درآمد خود می دانند و اهمیت این مسئله برای هیچ فروشنده یا تولید کننده در هر تجارتی پنهان نیست. روشهای گوناگون تبلیغات برای همه گروههای سنی فراهم است.

 

تمام مشاغل و کسب و کارها تبلیغات را یکی از متداول ترین اصول برای افزایش درآمد خود می دانند و اهمیت این مسئله برای هیچ فروشنده یا تولید کننده در هر تجارتی پنهان نیست . روشهای گوناگون تبلیغات برای همه گروههای سنی فراهم است .
انواع و اقسام تبلیغات در جهان مدرن امروزی وجود دارد که منجر به باور پذیری مشتریان در هر محصول می شود. در حوزه تبلیغاتی در واقع ویژه ترین پیام رسان ها تابلوهای تبلیغاتی هستند که توسط تابلو سازان حرفه ای ساخته می شوند و اثری ماندگار بر ورودی هر فروشگاه ، اداره و یا شرکتها بر جای می گذارند که موجب افزایش فروش و گسترش بازار می شود .

 

 

تابلوی فلزی

در عرصه تابلو سازی ، تابلوهای فلزی ، جایگاه مناسبی در تبلیغات و بازاریابی یک محصول دارند که متشکل از فلزات مختلفی مانند مس ، آهن ، برنز ، گالوانیزه ، استیل و برنج هستند . تابلوهای فلزی ، هم می توانند از یک نوع فلز و یا به صورت ترکیبی از چند فلز ساخته شده باشند .
فلزات در صنعت تابلو سازی، هم در صفحه اصلی تابلو کاربرد دارند و هم در حروف برجسته روی تابلو  نقش مهمی ایفا می کنند. برنج و استیل از فلزاتی هستند که تابلوسازان از آنها در حرفه خود استفاده می کنند که به دلیل براقیت و درخشندگی ، ثابت ماندن رنگ ، عدم زنگ زدگی از محبوبیت بالایی در بین تابلو سازان برخوردار هستند .


فلز استیل‌

استیل فلزی است که مرکب از آهن ، کروم و کربن است و مزیتهای فراوانی از جمله عدم زنگ زدگی و مقاومت بالا در مقابل اکسید شدن دارد .استیل ها از کربن ۱۴ ساخته می شوند و از نظر جذب آهن ربا در ۲ نوع هستند .
نوع اول که آهن ربا را جذب می کنند و نوع دوم که آهن ربا را جذب نمی کنند . جذب نشدن آهن ربا در آلیاژ استیل به دلیل وجود مقداری کربن است و جذب شدن آن به دلیل وجود مقداری آهن است .
استیل ها انواع مختلف با کیفیت های گوناگونی دارند ولی بهترین نوع آنها که اکنون در کشور ما یافت می شود ، استیل به اصطلاح نگیر ( جذب نکردن آهن ربا ) ۳۰۴ ساخت کشور ترکیه است .
کشورهای دیگری همچون هند و آمریکا و یا کشورهای اروپایی فراوانی به تولید این محصول پرداخته اند که به دلیل وجود تحریمها نمی توانیم وارد کشور کنیم .

فلز برنج 

برنج آلیاژی است متشکل از مس و روی و از زمانهای خیلی دور مورد استفاده قرار می گرفت . این فلز از ذوب کردن مس به همراه کالامین تولید می شود و خاصیت مغناطیسی کم و چکش خواری بالایی دارد . برنج انواع مختلفی دارد از جمله برنج زرد ، برنج قرمز ، برنج سرب ، برنج قلع ، برنج نیکل و برنج سیلسیم .
این فلز به مرور زمان خوردگی پیدا نمی کند و رنگ آن تیره نمی شود و قابلیت انعطاف پذیری بسیاری دارد .
تابلوسازان از آلیاژ برنج در صنعت تابلوسازی استقبال زیادی کرده اند .
  


 

 

مزایا و معایب تابلوهای تبلیغاتی استیل و برنجی 

* عوامل طبیعی مانند حرارت و گرما و آفتاب یا باران و رطوبت ، نمی توانند به آلیاژ استیل و برنج صدمه وارد کنند .
* درخشندگی بسیار بالا موجب جذابیت این تابلوها شده است که سبب جذب فراوان مشتری می شود .
* قیمت فلزات استیل و برنج گران است و در نتیجه تابلوهای ساخته شده هزینه های بالایی دارند .
* برنج و استیل تنوع رنگی خیلی کمی دارند و این محدودیت در تعین رنگ استیل و برنج از معایبشان محسوب می شود .

نورپردازی در تابلوهای تبلیغاتی استیل و برنج 

یک مسئله مهمی که در تابلوهای برنج و استیل وجود دارد مسئله عبورنوراست که نمی تواند نور از آنها عبور کند و از زیبایی کار میکاهد . در سالهای گذشته ساخت تابلو استیل و برنج ساده و بدون هیچ نور پردازی صورت می گرفت ولی تابلوسازان حرفه ای با اندکی نوآوری توانستند این مشکل را برطرف کنند . حل این مشکل به این روش شد که بین زمینه تابلو و حروف، ۳ یا ۴ سانت فاصله قرار دادند و نور را به صورت مخفی وارد این تابلوها کردند و چون انتشار نور در تابلوهای استیل و برنج به طور کامل انجام نمی شد یک ورق PVC را در پشت حروف برجسته قرار دادند که به اندازه ۲-۳ سانت از لبه بیرون بود که به آن کانتور گفته می شود و سبب شد تا نور به طور یکسان در همه جای تابلوهای استیل و برنجی پخش شود. 

عوامل موثر در تعیین قیمت تابلوهای تبلیغاتی استیل و برنج 

این نوع تابلوها تبلیغاتی از اثرگذارترین ابزارهای تبلیغاتی است و قیمتشان به شرایط و عوامل گوناگونی بستگی دارد که به شرح و توضیح آنها می پردازیم .
* ابعاد و اندازه تابلو تبلیغاتی 
* اندازه قطر لبه  
* انواع رنگ استفاده شده در تابلو 
* جنس تابلو و مواد اولیه سازنده تابلو
* اندازه و فونت حروف 
* نحوه نورپردازی محیط داخلی و خارجی تابلو
* مدل قاب تابلو

کلام پایانی 

یادتان نرود که تبلیغات در دنیای پیشرفته امروزی اصل مهمی برای افزایش مستقیم درآمدها و رونق کسب و کارها است . پس واضح است که از تیمی حرفه ای برای خلق اثری ماندگار بهره مند شوید تا بتوانید به آسانی نام برند و خدماتی که ارائه می دهید را به همگان معرفی نمایید .
 به همین دلیل تابلوسازان حرفه ای در این عرصه قرار گرفته اند تا در زمینه ساخت و تولید انواع تابلوهای تبلیغاتی بتوانند شما را یاری فرمایند .
 

واتس اپ