قیمت تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم یکی از محبوب ترین انواع تابلوهای تبلیغاتی است که برای استفاده در تابلو مغازه به کار می رود. عوامل مختلفی در تعیین قیمت تابلو چلنیوم دخیل هستند. در این مقاله به بررسی فاکتورهای موثر در قیمت تابلو و نحوه محاسبه قیمت تابلو چلنیوم می پردازیم.

تابلو چلنیوم چیست؟

تابلو چلنیوم از جمله جدیدترین و مدرن ترین تابلوهای تبلیغاتی است که قابلیت اجرای حروف برجسته را در بر دارد. بهره مندی از چند ویژگی خاص توانسته این تابلو تبلیغاتی را در صدر تابلوهای پرفروش قرار دهد. مهم ترین این مشخصات، قابلیت اجرای حروف برجسته و امکان استفاده از متریال های مختلف است. 

همچنین به راحتی می توان تابلوهای چلنیوم را به یک سیستم نورپردازی زیبا مجهز نمود. این کار از طریق پنل های اس ام دی و یک منبع تغذیه صورت می گیرد. استفاده از این تکنیک کمک می کند تا تابلو مغازه شما به شکل شبانه روزی اقدام به معرفی کسب و کارتان کند. مجموع این مشخصات در کنار قیمت مناسب و مقرون به صرفه، موجب شده تا اغلب اصناف تابلو چلنیوم را به سایر تابلوهای تبلیغاتی ترجیح دهند.

نحوه محاسبه قیمت تابلو چلنیوم

همانطور که گفته شد، تابلو چلنیوم قابلیت اجرا با متریال های مختلف را دارد. همچنین این تابلو در ابعاد مختلف و در تناسب با نیاز مشتریان تولید می شود. بنابراین نمی توان یک تعرفه ثابت برای عموم تابلوها در نظر گرفت. اما با بررسی عوامل دخیل در تعیین قیمت، می توان تصویر درستی از نحوه محاسبه قیمت و قیمت تمام شده، به دست آورد. عموم شرکت های تابلو سازی، قیمت تابلو چلنیوم را بر اساس موارد زیر تعیین می کنند.

ابعاد و متراژ تابلو

متراژ مهم ترین عامل تأثیرگذار در قیمت تابلوهای تبلیغاتی است. کاملاً بدیهی است که هرقدر ابعاد تابلو افزایش پیدا کند، مقدار متریال مصرفی نیز افزایش یافته و در پی آن قیمت تمام شده طراحی، ساخت و نصب تابلو مغازه افزایش می یابد.

جنس لبه بیرونی تابلوها

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، تابلوهای ساخته شده از چلنیوم، قابلیت اجرا به شکل برجسته را دارند. این ویژگی موجب ایجاد یک لبه بیرونی در کار می شود. در اغلب تابلو سازی ها لبه بیرونی کار برای ایجاد جلوه های زیبا، با یک متریال متفاوت اجرا می شود. جنس این متریال تأثیر بسزایی در قیمت تابلو تبلیغاتی می گذارد.
لبه های چلنیوم در رول های 30 متری در پهنای 7، 9 و 11 سانتی متر با صخامت هایی همچون 4 و یا 5 سانتی متر تولید می شوند. برای اجرای این بخش می توان از انواع متریال های رول چلنیوم، استیل، نئون و پلکسی استفاده نمود.
انتخاب نوع متریال و مولفه های دیگر به عهده مشتری خواهد بود. از آنجایی که هر یک از این متریال ها دارای تنوع گسترده ای در برند، کیفیت و نحوه پیاده سازی هستند، نمی توان یک قیمت واحد برای آنان در نظر گرفت. 

نوع سیستم روشنایی

تابلوهای چلنیوم را می توان از طریق پنل های اس ام دی و یا ال ای دی روشن نمود. تنوع قابل توجهی که در تابلوهای اس ام دی وجود دارد، موجب نوسان قیمت تابلوهای چلنیوم شده است. به طور معمول این پنل ها در انواع خطی، ریسه ای و بلوکی در سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی تولید می شوند. پنل های اس ام دی برای دریافت انرژی از یک پاور برای تبدیل برق شهری به برق 12 ولت استفاده می کنند.
بنابراین قیمت منبع تغذیه و پاور نیز به قیمت نهایی تابلو چلنیوم اضافه می شود. نوع دیگری از پنل های اس ام دی که با عنوان آر جی بی شناخته می شوند، علاوه بر یک منبع تغذیه از یک کنترلر نیز برای ایجاد رنگ دلخواه بهره می برند. بسته به اینکه نوع سیستم روشنایی چگونه باشد و تعداد ماژول های به کاررفته در برد چقدر باشد، قیمت تابلو چلنیوم تغییر پیدا می کند..

ویژگی های قلم حروف

ویژگی های قلم حروف نیز در قیمت تابلو مغازه تأثیرگذار است. هرقدر ضخامت قلم بیشتر باشد قیمت آن نیز به مراتب افزایش می یابد. افزایش ضخامت قلم موجب افزایش ابعاد فونت و برجستگی بیشتر آن نیز می شود. این عامل نیز موجب افزایش قیمت تابلو می شود.

استفاده از تکنولوژی های خاص

عامل موثر دیگر استفاده از فناوری های نوین است. برای مثال تایم دار کردن تابلو مغازه موجب افزایش قیمت ساخت و اجرای آن می شود. با استفاده از این تکنولوژی می توان یک برنامه ریزی دقیق برای تنظیم زمان خاموشی و روشنی تابلو ایجاد نمود. پیداست که بهره مندی از این ویژگی کمک شایانی به کاهش مصرف برق می کند. چرا که می توان تابلو مغازه را برای ساعات شب که مغازه شما باز نیست، خاموش نمود.
نصب پاورهای فن دار نیز از دیگر فناوری های به روز است که مانع داغ شدن تابلو در طول فعالیت های طولانی مدت می شود. استفاده از این فن ها ماندگاری تابلو و اجزای تشکیل دهنده آن را افزایش می دهد. می توان اطمینان داشت که فن های موجود در این پاور، مانع بروز مشکلات فنی، آسیب به لامپ ها، اتصال دهنده و ماژول ها می شوند.

نوع تابلو چلنیوم 

نوع و مدل تابلو چلنیوم نیز در محاسبه قیمت تابلو چلنیوم آن تأثیر می گذارد. خوشبختانه تنوع قابل توجهی در تابلوهای چلنیوم وجود دارد که دست شما را برای خرید و انتخاب باز می گذارد. هر یک از این تابلو دارای تکنیک نصب و اجرای متفاوتی است و بالطبع قیمت متفاوتی نیز دارد. از محبوب ترین انواع تابلوهای چلنیوم می توان به موارد زیر اشاره نمود:
•    تابلو چلنیوم ساده
•    تابلو چلنیوم طلایی
•    تابلو چلنیوم پانچی
•    تابلو چلنیوم دوبل
•    تابلو چلنیوم ستاره ای
•    تابلو چلنیوم کریستالی
•    تابلو چلنیوم لترمکس
•    تابلو چلنیوم الماسی
•    تابلو چلنیوم پترن
•    تابلو چلنیوم رینگی

سخن پایانی

قیمت تابلو چلنیوم در تناسب با نوع تابلو، جنس لبه کار، ابعاد تابلو مغازه و ... تعیین می شود. از این رو نمی توان یک قیمت واحد برای عموم تابلو ها عنوان نمود. برای تعیین قیمت دقیق تابلوها لازم است ابتدا ابعاد تابلو و طرح کلی را انتخاب کنید. سپس متریال مصرفی در بخش های مختلف را انتخاب کنید تا در نهایت قیمت تابلو مغازه شما از سوی شرکت های تابلو سازی تعیین شود.   
 

واتس اپ